111 شروع حرکت با نام خدا و الصاق برچسبها برروی خودروها بود 112 با افتخار در یک طرف دربها تصویر سلطانیه و در طرف دیگر آرم دانشگاه را نصب کردیم 113  و از اینکه برچسب دانشگاه و شهرمان را بر روی خودروهایمان نصب کرده بودیم مفتخر بودیم. 114 هشت خانواده از همکاران در این سفر با ما همراه شدند و البته چند نفر از همکاران هم در لحظات آخر انصراف دادند 115 گشت و خرید در خیابان تربیت و بازار تبریز اولین مقصد گردشگری ما بود و خانواده ها تاآماده شدن نهار حدود 3 ساعتی را در بازار گشت زدند 116 نم چمنها خانواده ها را برروی مکانهای تعبیه شده بدین منظور پراکنده کرده بود 117 پخت غذا در حین سفر و درحالیکه مدام مکانها درحال تغییر است، برای هر آشپزی سخت است، پیاده و سوار کردن هرباره کل لوازم و محدودیت لوازم آشپزی این سختی را دو چندان می کند 118 نهار در کنار ائل گولی به همراه همکاران صرف شد 119 بدون شرح 120 هوای بهاری و مطبوع ائل گولی دلچسب بود و صرف نهار در این هوا دلچسب تر 121 خانواده محترم آقای حسنی که یک ساعت زودتر ازهمه بیدار می شد (و البته برای تهیه صبحانه کمک می کرد) و هم یک ساعت زودتر به قرار می رسید و البته یکساعت زودتر هم حرکت می کرد 122 در طول مسافرت هر از چندگاهی، بعد از طی مسیری چند لحظاتی را برای رفع خستگی توقف می کردیم 123 قبل از سفر اعلام شده بود احتمال عدم وجود اسکان وجود دارد ولی همکار محترم آقای نادر هاشمی و برادر محترمشان به ویلای خود مهمان کردند 124 در آماده کردن غذا بعضی همراهان و همکاران به آشپز کمک می کردند که گرچه آن را باید از ملزومات سفرهای گروهی دانست ولی اینکار هم لذتی دارد 125 برای شام روز اول سوسیس سیب زمینی با قارچ آماده شد 126 محل ویلای زیبای آقای هاشمی در ویلاهای گردشگری ارومیه بود 127 برای صبحانه عدسی آماده شده بود البته آشپزمان از بس غذای چند هزار نفری آماده کرده که برای 32 نفر هم با خیلی اغماض غذای 80 نفری آماده کرده بود 128 بنر گلگشت در ویلا نصب شده بود برخی همکاران به شوخی می گفتند این مقدمه ایست برای تصرف و تملک ویلا 129 شب اتفاقاً هوا خنک تر از همیشه و اندکی هم بارانی شد و این لطف مهمان شدن در ویلای آقای هاشمی رادوچندان کرد 130 عکسی به یادگار از یک شب اسکان در ویلای خانواده آقای هاشمی 131 بدون شرح 132 عکس یادگاری همکاران قدیم انتشارات دانشگاه 132 فکر میکنید چی می گفتند؟ 133 نهار پس از گشتی 3 ساعته در ارومیه در ویلا صرف شد 134 صرف غذا ی دسته جمعی و نشستن خانواده ها در کنار همدیگیر و بر سر یک سفره یکی از لذات و نعمات سفرهای دسته جمعی است 135 کپسول تمام شده بود برای همین نهارمان که قرار بود چلومرغ باشد به خوراک مرغ تغییر چهره داد 136 سید عزیز که گرچه میگفت از ظرف شستن من عکس نگیر ولی خوب چه می شود کرد واقعیت را که نمیشود انکار کرد. 137 بعد از نهار به سوی پیرانشهر که حدود دو ساعت فاصله داشت، حرکت کردیم و قرار شد تا شب ساعت 9 در پیرانشهر گشت و خرید کرده و ساعت 9 در پارک نیلوفر شهر باشیم 138 برای شام در پیرانشهر سوپ آماده شده بود اندکی هوا سرد بود لذا با درخواست از کشیک پارک کلید مسجد را گرفتیم و 4 خانواده از همکاران در مسجد و بقیه به خواست خود در همان محل چادر مسافرتی خود رابرپا کردند 139 پارک نیلوفر در ورودی شهر پیرانشهر  که امنیت از شاخصه های آن نام برده میشد این پارک امکانات لازم برای اسکان با چادر برای مسافرین را دارد 140 عکس یادگاری همکاران 141 مسیر پیرانشهر به مهاباد از مسیر پسوه که جذابیتهای طبیعی ویژه ای دارد. 142 بدون شرح 143 بازار گرفتن عکس در طبیعت زیبای جاده مهاباد گرم بود 144 بدون شرح 145 سید کوچک با اندکی لجاجت شیرین کودکانه 146 بدون شرح 147 بدون شرح 148 ساعت 11 ظهر آخرین روز سفر به مهاباد رسدیم و درحالیکه دوستانمان در پارک ملت مشغول آماده کردن استانبولی برای نهار بودند همسفران در بازارچه های مهاباد مشغول گشت و خرید بودند 149 نهار در ساعت 2 بعد از ظهر در پارک سرو شد 150 بدون شرح 151 بدون شرح 152 نهار در ساعت 2 بعد از ظهر در پارک سرو شد 153 شلوغیهای کودکانه سید کوچک 154 بدون شرح 155 بدون شرح 156 برای تجربه اول اندکی نگرانی از مشکلات پیش بینی نشده داشتیم و لی به لطف خدا کل برنامه های سفر بدون هیچ مشکلی اجرا شد 157 بدون شرح 158 بعد از نهار چون مقصد زنجان بود و احتمال داشت تاآخر سفر همدیگر را نبینیم از یگدیگر خداحافظی کردیم و بسوی زنجان براه افتادیم 159 امیدواریم درسفرهای آتی شما هم همراه ما باشید photo galleries lightboxby VisualLightBox.com v6.1